بدانیم که چرا ادعای مخالفت خودروسازان داخلی و مافیای خودرو با واردات یک دروغ بزرگ است!

بزرگترین ذینفع واردات خودرو، شرکت‌های تولیدی و مونتاژکاران داخلی هستند و واردات برای آنان بیش از تولید و مونتاژ سودآور است اما فقط مشکلات مردم در صنعت خودرو را بیشتر می‌کند.
بیشترین حجم واردات خودرو در سال ۱۴۰۲ مربوط به شرکت سایپا با ۲۵٪ واردات بوده است آن وقت میگویند میخواهیم با واردات، باعث رقابتی کردن بازار خودرو شویم!!

میانگین قیمت خودروهای وارداتی قبل از تعرفه گمرکی و سود واردکننده و سایر هزینه‌ها در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱میلیارد تومان بوده است که این قیمت هیچ تناسبی با ۹۰٪ تقاضای خودرو توسط مردم ندارد.
واردات خودرو در شرایط فعلی، هیچ پاسخی برای تامین نیاز مردم در زمینه دسترسی به خودروی باکیفیت ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومانی نخواهد داشت.

✍️ سیدامیرحسین حسینی