رسانه جمهوری اسلامی بهجای استفاده مناسب از ظرفیت خود برای انعکاس تصویر درست از جایگاه و کرامت زن در جامعه، چندی قبل به مناسبت روز مادر مصاحبهای را پخش میکند که تناسبی با الگوی مطلوب زن مسلمان در جامعه اسلامی ندارد.
چرا باید عدهی کمی از بانوان را که به دلیل شرایط زندگی مجبور به فعالیت در عرصههای دشوار و دور از خانه و خانواده خود میشوند، به عنوان نماد موفقیت و دستاورد ارائه کرد!
درحالیکه چندی قبل آقا در دیدار با بانوان از زاویه مهم دیگری به تفسیر جایگاه بانوان در جامعه پرداختند:«اَلمَراَةُ رَیحانَة؛ ریحانه یعنی گل؛زن در خانه گل است. وَ لَیسَت بِقَهرَمانَة؛ کارگزارِ خانه نیست که شما بگویید چرا این کار را نکردی، چرا خانه تمیز نیست.رَیحانَة؛ گل است،گل را باید مراقبت کرد.
رئیس خانه، مدیر خانه، زنان و بانوان خانهاند. کمک شوهر به زحمات فرزندآوری، عدم تحمیل کارهای خانه به زن؛ قدردانی از اینکه با وجود درآمدهای ناکافی،زنها خانه را میچرخانند؛مرد درآمد اداری ثابت دارد،اجناس گران میشود امّا خانه میچرخد؛کدام هنرمندی است که خانه را میچرخاند؟»
این جنس نگاه دقیقاً چیزی است که جامعه ما از آن غفلت کرده و به آن توجهی ندارد و بجای پرداختن به حضور زنان در مشاغل سخت و طاقت فرسا که سبب دوری از ایفای نقش درست در محیط امن خانواده شده، به نقش اثرگذار و پررنگ همسری و مادری در نهاد خانواده پرداخت که افرادی همچون شهید سلیمانی ها و شهید رئیسی ها را تربیت کردند و در شرایط سخت اقتصادی کشور، هنرمندانه خانه را میچرخانند.
✍️ بانوی اقتصاد خوان
از ریحانه تا روایت رسانه!
همچنین بخوانید...
- از ریحانه تا روایت رسانه!
- آدرس غلط حذف بودجه فرهنگی؛ اقتصاددانانی که خود بخشی از مسئلهاند
- زمین گرد اقتصاد و سیاست
- ماجرای بیتالمال و وفاق برای تخریب انقلابیها!
- صداسیما و ترویج الگوی شکستخورده زن غربی
- مداخلات سیاسی و خیانت در بیتالمال
- باز هم این 180 نفر
- لیبرالیسم از پدر راسل تا پسر پهلوی! (بخش دوم)
- لیبرالیسم از پدر راسل تا پسر پهلوی! (بخش اول)
- پشت پرده گرانی برنج وارداتی
دیدگاه خود را بنویسید