بایگانی نوشته‌ها


کالایی سازی آموزش و تبعیض بین نسلی(۲)

کالایی سازی آموزش و تبعیض بین نسلی(۲)

استدلال نخست در بحث کالایی‌سازی دانش، قاعده مشهور عدالت است. وقتی موضوع بحث از طریق قاعده عدالت خوب منقح شود، مشخص می‌شود که کالایی‌سازی دانش، موجب تبعیض آموزشی و تبعیض بین نسلی می‌شود و ثروت را تبدیل به قدرت در نسل بعدی می‌کند.

نقشه هوایی اقتصاد اسلامی (۲)؛ تجویز راهکار عملی برای حل مسائل

نقشه هوایی اقتصاد اسلامی (۲)؛ تجویز راهکار عملی برای حل مسائل

یک متفکر اقتصاد اسلامی باید فضای اقتصاد را معماری کند و فرآیندی حکم دهد و تنها باید و نباید نگوید. از این رو درعین‌حال ‌که بایدها و نبایدهای فقهی، دینی و فلسفی در ذهن متفکر وجود دارد اما وقتی با مسئله مواجه می‌شود، مبتنی‌بر یک فرضی راهکار عملی ارائه می‌دهد که خود این فرض تغییر یافته یک فرض غربی است.

سدسازی یا آبخیزداری؟!

سدسازی یا آبخیزداری؟!

سال‌هاست، مهمترین راه تأمین آب در کشور، ساختن سد بوده است. لکن تحقیقات  نشان می‌دهد عملیات سدسازی از جمله پروژه‌هایی است که همواره با تخریب زیان‌بار و گسترده و تهدید محیط‌ زیست توأم بوده است.


◦تولید نظریۀ عملیاتی اقتصادی مبتنی‌بر اندیشۀ‌ اسلام ناب انقلابی
◦گفتمان‌سازی و تبیین ابعاد و مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی
◦نظریه‌پردازی در حوزۀ الگوی اسلامی‌ایرانی پیشرفت

اطلاعات بیش‌تر
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...