اویلا و فامیلا هر دو برای شرکت گلرنگ بوده و در یک مکان و با یک کیفیت و مواد اولیه یکسان تولید میشوند و حتی اطلاعات روی کالایشان هم مشابه بوده اما قیمت متفاوتی از یکدیگر دارند.
این بازی صرفا برای اغوا و فریب مشتریان و ایجاد حس رقابت کاذب برای انحصار بیشتر در بازار و فروش حداکثری با بازی قیمتی است و با سنت کاسبی ایرانی-اسلامی و الگوی صحیح اخلاقی کسب و کار مغایرت دارد.
البته این اتفاق منحصر در این دو نمانام نیست و عمده محصولاتی که فکر میکنیم یکی از آن یکی بهتر یا ارزانتر است در واقعیت هیچ تفاوتی نداشته و از یک شرکت واحد هستند. یکی از مثالهای بارز غیرغذایی شکستخورده در این زمینه که مردم همچنان در غفلت و فریب مافیای آن هستند، مطالبه واردات خودرو به نیت ایجاد رقابت، افزایش کیفیت و کاهش قیمت است.
✍️سیدامیرحسین حسینی
رقابت برای انحصار!
همچنین بخوانید...
- زمین گرد اقتصاد و سیاست
- ماجرای بیتالمال و وفاق برای تخریب انقلابیها!
- صداسیما و ترویج الگوی شکستخورده زن غربی
- مداخلات سیاسی و خیانت در بیتالمال
- باز هم این 180 نفر
- لیبرالیسم از پدر راسل تا پسر پهلوی! (بخش دوم)
- لیبرالیسم از پدر راسل تا پسر پهلوی! (بخش اول)
- پشت پرده گرانی برنج وارداتی
- کاسه داغتر از آش لیبرال ایرانی
- توهین به شعور مردم یا توانمندی نیروهای مسلح؟
دیدگاه خود را بنویسید