اویلا و فامیلا هر دو برای شرکت گلرنگ بوده و در یک مکان و با یک کیفیت و مواد اولیه یکسان تولید می‌شوند و حتی اطلاعات روی کالایشان هم مشابه بوده اما قیمت متفاوتی از یکدیگر دارند.

این بازی صرفا برای اغوا و فریب مشتریان و ایجاد حس رقابت کاذب برای انحصار بیشتر در بازار و فروش حداکثری با بازی قیمتی است و با سنت کاسبی ایرانی-اسلامی و الگوی صحیح اخلاقی کسب و کار مغایرت دارد.

البته این اتفاق منحصر در این دو نمانام نیست و عمده محصولاتی که فکر می‌کنیم یکی از آن یکی بهتر یا ارزان‌تر است در واقعیت هیچ تفاوتی نداشته و از یک شرکت واحد هستند. یکی از مثال‌های بارز غیرغذایی شکست‌خورده در این زمینه که مردم همچنان در غفلت و فریب مافیای آن هستند، مطالبه واردات خودرو به نیت ایجاد رقابت، افزایش کیفیت و کاهش قیمت است.

✍️سیدامیرحسین حسینی